Aby dítě poslouchalo
(3 – 6 let)

Obsah

Komunikace s dítětem ve věku 3-6 let

  • potřeby dítěte, typické schopnosti/limity dítěte – co je schopno dítě pochopit a udělat v určitém věku
  • řešení krizových situací a témat, vznesených i samotnými účastníky
  • jak k dítěti přistupovat v různých věkových obdobích, jak na něj (s ním) mluvit, jak ho motivovat, i jak ho připravit na přestup do školy
  • přednáška, diskuse, modelové situace, možnost nácviku

Jak řešit:

  • období vzdoru (až vzdor do 6 let, např. při převlékání v šatně),
  • efektivní pochvala procesního jednání či výkonu dítěte,
  • chyba – jak nejlépe reagovat na chybující chování dítěte
  • nespolupráce při (společném) stravování,
  • slovní rušení, křik,
  • projevy agrese např. vůči kamarákům/učiteli,
  • samostatné zvládání individuální činnosti,
  • neochota uklidit po sobě hračky/nádobí,
  • vedení k posloupné spolupráci dětí,
  • vulgarismy nebo slovní napadání spolužáků,
  • komentování nežádoucího chování dětí,
  • a další podobné.

Psycho-pedagogický termín “Komentování” jako efektivní nástroj úspěšné komunikace s dětmi.

Garance akreditace MŠMT pod názvem Jak mluvit, aby dítě poslouchalo 3-6.

Sdílejme dobré věci společně

Vzdělávací centrum – Výchova pro život
Městský kopec 68, Bílovec 743 01

DLE KALENDÁŘE AKCÍ  9:00 - 17:00