29. 3. 2019

Zpětná vazba aneb proč to všechno dělám

Záleží mi, aby se kurzisté na Velkém akreditovaném Montessori kurzu, ale i na ostatních akcích, které pořádáme cítili uvolněně, otevřeně. Naše setkání neberu jako jeden z dalších vzdělávacích kurzů, ale jako čas strávený se spřízněnými dušemi. Dny, které společně prožíváme, otevírají cestu, jak být našich dětem nejlepšími učiteli a průvodci na jejich cestě životem.


Abychom byli lepší a měli možnost růst, je potřeba konkrétní zpětné vazby. To platí pro všechny lidi, malé i velké. Proto vždy žádám absolventy o závěrečnou zpětnou vazbu, jak se jim kurz líbil a co by na něm změnili. Díky návrhům už máme na židlích “podprdelníky”, abychom neseděli na tvrdém nebo si užíváme provoněné přestávky s čerstvě namletou a v presovači připravenou kávou a mnoho dalšího. Jen díky těmto doporučením vím, jak se zlepšit, jak se posunout, poučit z chyb a jejich opakování předcházet. Zpětná vazba absolventů pro mě osobně znamená vždy něco navíc.


Jsem Montessorka tělem i duší, ale jsem taky jen obyčejná, zranitelná ženská, která prožívá čas od času smutek a pocit zmaru. Přesně v takových chvílích otevírám krabici se zpětnou vazbou... Slova, která mám možnost číst, mají pro mě nepopsatelnou hloubku. Nedokážu slovy předat, jak moc pro mě znamenají, jak moc se mi vrývají pod kůži. S každým dalším listem mám pocit, že se ke kurzistům navracím a jejich spokojenost mi dává sílu.


Chtěla jsem se s vámi podělit o tu jedinečnou autenticitu, kterou pociťuji při čtení ručně psaných zpětných vazeb nejen na naše Montessori kurzy, ale i pobyty, přednášky či semináře. A tak jsme jich pár naskenovali a vy si je nyní můžete přečíst také.


Hodně pro mě znamenají a moc za ně děkuji.



V rámci ochrany osobních údajů byly citlivé informace ze zpětných vazeb odstraněny.

9. 6. 2022

3 dovednosti dítěte, aby se nástup do MŠ podařil


Jak usnadnit dítěti nástup do školky? Sepsala jsem pro vás ty nejzákladnější dovednosti, bez kterých se nastupující předškolák ve školce neobejde, a přitom se společensky čím dál více podceňují. Článek zřejmě není dokonalý, nejsem žádná spisovatelka, ale psala jsem ho s nejlepším úmyslem. Chci ochránit maminky před zbytečným

31. 10. 2018

Jak správně ne/trestat dítě

Dát dítěti najevo, že svým jednáním překračuje hranice je v pořádku. Chceme z něj vychovat slušného člověka a ne sobce, který žije v domnění, že se mu všichni budou klanět. Nastavit ale hranice tak, abychom to v přísnosti nepřeháněli není vždy jednoduch

23. 6. 2020

Prázdniny po karanténě

1. Jak přistupovat k letošním prázdninám, které zákonitě budou jiné - po karanténě, kdy jsme spolu doma trávili mnohem více času než kdy jindy, s obavami, zda se virus opět nerozšíří a zda vůbec školy budou na podzim fungovat atd.? Jak a k čemu letošní prázdniny využít? jak si je fakt užít?

2. 7. 2019

3 tipy, jak udělat hezké prázdniny dětem i sobě

15. 2. 2019

Jak vybrat dobrou Montessori školku

Líbí se vám Montessori metoda a rádi byste přihlásili své dítě do Montessori školky? Pak si přečtěte 10 rad, jak vybrat správnou Montessori školku. Stejně jako každý jiný obor, i Montessori je o lidech. A tak abyste při výběru školky nenaletěli pouhým slibům, sepsala jsem deset doporučení, čemu byste měli věnovat pozornost, než přivede své dítě k zápisu.

13. 11. 2018

Cesta k předání hodnoty ženství

Představte si, že nastalo období zimy. Chlad a mráz pomalu přichází. Matka i dcera by potřebovaly nový kabát. Rodina má však peníze pouze na jeden. Která z nich jej má dostat?

15. 10. 2018

Řešení agresivity u dětí

Agresivita dětí je v naší společnosti čím dál více diskutovaným problémem. Mohlo by se zdát, že v době hojnosti a blahobytu, budou naše děti blažené a šťastné. Mnohdy tak nechápeme příčinu jejich agresivních projevů a sami si v kritickém momentu nevíme rady. Situaci příliš nezlepšuje velké množství odborně nepodložených, často subjektivně

8. 10. 2018

Vedeme děti ke sportu smysluplně?

Rádi pozorujeme naše děti a svěřence v pohybu. Je v něm neuvěřitelná lehkost, energie a radost. Dítě pohybem objevuje sebe, své možnosti, vlastní sílu, učí se být vytrvalé, zvládat neúspěch. Posiluje své tělo i svou psychiku sám, ze své iniciativy. Pohyb jej zkrátka těší. Tato vnitřní motivace a radost z pohybu jako takového je mnohdy při výchově